Header

Meedoen

Meedoen

Iedereen vanaf 18 jaar kan meedoen met Academie der Toverkunsten, met uitzondering van Academie der Toverkunsten 4, waar ook deelnemers tussen de 16 en 18 welkom zijn.

De figuranten, en daarbij professoren, zijn NPCs (Non-Player Character) op de evenementen en zijn daarom welkom op uitnodiging.

Personage

Spelers hebben ieder een eigen personage met daarbijbehorende studie. Om mee te kunnen doen met het spel is het dus van belang om van tevoren een idee te hebben van het personage dat je wilt gaan spelen. Ook omdat er per jaar maar beperkt plek is voor studenten van dezelfde studie om een evenwichtige groep te hebben. Zie studie voor de mogelijke studies en personage voor het maken van een personage. 

Bijbehorende is de achtergrond van het personage, ofwel, wat het heeft meegemaakt voordat het op de Academie der Toverkunsten ten tonele verschijnt. Bijvoorbeeld welke middelbare scholing het heeft gehad. Achtergronden worden door de spelleiding gelezen, zodat ze kunnen zorgen dat je de juiste spreuken of vaardigheden toegewezen krijgt, dat het verhaal klopt in de setting van Magisch Nederland, en dat je aansluiting hebt op de verhaallijn.

Inschrijven

Als je de standaard dingen weet over je personage, dan is het tijd om je in te schrijven via het inschrijfformulier. Een inschrijving is pas compleet als het inschrijfbedrag is betaald.

Hier kan je je inschrijven: Inschrijven
Voor speciale evenementen  (zoals Kerst met Project M) schrijf je je in via een Google formulier. 

Het kan zijn dat bepaalde studies al vol zijn en je daar dus niet meer voor kan inschrijven. Het is aan te raden om een tweede optie duidelijk te maken wanneer je je opgeeft. Mocht de tweede keuze ook bezet zijn, dan zal er contact worden opgenomen.

Kostuum

Tijdens een evenement draagt men een kostuum dat past bij het personage dat men speelt. De evenementen van Project M spelen zich in een hedendaagse wereld af, maar omdat de relaties met normaal Nederland zo slecht zijn is er een aparte mode. Dit is vaak een combinatie van vintage stijlen vanaf begin 1800 tot heden. Door de ouderwetse insteek is er ook weinig plastic te vinden in de kledingstijl en is er niemand die een spijkerbroek of andersoortig opzichtige denim aanheeft. Voor de rest zijn er haast geen grenzen aan het kostuum! Wees vooral creatief. Ga bijvoorbeeld helemaal los met de kleuren van een afdeling of draag een mooi hoofddeksel.

Kijk voor inspiratie naar de foto’s op deze website, bekijk dit pinterest bord, bezoek onze facebookpagina en lees het informatieboekje door.

Als organisatie zullen wij voor iedereen een stropdas in de kleur van de afdeling verzorgen.

Wanneer je een NPC bent of crew en je hebt gave kostuums: neem het vooral mee. De hoeveelheid kostuums van de vereniging groeit nog gestaag, maar is niet ongelimiteerd. Ook is van tevoren bekend welke rollen er zijn, dus dat maakt het makkelijker om daar een bijpassende outfit voor mee te nemen.

Achtergrond

Iedere persoon, speler of NPC, die verschijnt op de Academie der Toverkunsten heeft een verhaal. Er is een reden reden voor diens acties. Dit kan iets simpels zijn of juist diepere, geheime lagen hebben. Het komt er in ieder geval op neer dat een personage meestal dieper is dan wat er op het eerste gezicht te zien is, net als echte mensen. Deze verhalen passen allemaal in de wereld die is gecreëerd en nog steeds wordt gecreëerd voor en door de spelers en spelleiding.

De spelleiding staat altijd klaar om te helpen of te inspireren, dus mocht je vragen hebben of vast zitten, dan kan er altijd contact met hen opgenomen worden. Ook ontvangt de spelleiding graag het achtergrondverhaal zodra deze af is. Deze wordt dan gecontroleerd, zodat het zeker is dat het personageconcept past bij de setting en het dat het speelbaar is. Ongecontroleerde achtergronden kunnen door de spelleiding tijdens het evenement nog worden afgekeurd, dus het is altijd verstandig om dit tijdig op te sturen ter controle.