Header

Personage

Personage

Als je komt spelen op Academie der Toverkunsten, dan is het belangrijk om van te voren te weten wat je wilt gaan spelen. Er zijn namelijk een aantal dingen die je bij de inschrijving al moet weten, zodat je je kan inschrijven. Er is namelijk per jaar per afdeling maar beperkt plek om te zorgen dat er een evenwichtige groep is. Zorg dat je voor je keuze kijkt in het informatieboek, zodat je weet wat de mogelijkheden zijn.

Als NPC (non-playing character) ben je overdag de leraar en ‘s avonds kun je andere rollen vervullen. Dit betekent dat je het spel van veel verschillende kanten meemaakt en dat maakt het ook leuk. Als leraar geef je natuurlijk les in één van de vakken. Het is helemaal aan jou om te beslissen hoe die lessen worden gegeven.

Achtergrond

Iedere persoon die verschijnt op de Academie der Toverkunsten heeft een verhaal. Er is een reden waarom iemand voor een bepaalde studie heeft gekozen. Dit kan iets simpels zijn als het lot of iets veel ingewikkelders. Het komt er in ieder geval op neer dat een personage meestal dieper is dan wat er op het eerste gezicht te zien is. Deze verhalen passen allemaal in de wereld die is gecreëerd en nog steeds wordt gecreëerd voor en door de spelers en organisatie.

Dit is een wereld zoals die nu is, maar dan met magie. Magisch Nederland staat in de schaduw van Nederland, dus vele normalen weten hier niets van. Het is een wereld vol oude families, geheimen en mysteries. Een wereld waarin er steeds vaker een conflict is tussen technologie en magie. Een beter beeld van de wereld kun je krijgen door de pagina’s Magisch Nederland, Geschiedenis van Magisch Nederland, Middelbare scholen, De Witte Waterweg, Bicker of het nieuws op het forum te lezen.

Daarnaast speelt Academie der Toverkunsten zich af op een school. Dit is een hogeschool, dus wat in Magisch Nederland gebeurt kan maar weinig aandacht krijgt op de Academie. De afdelingsbeker winnen lijkt daarentegen soms een kwestie van leven of dood. Daarnaast zijn er natuurlijk vakken die al dan niet worden gevolgd, streken uit te halen of clubs op te richten.
Genoeg dus om een karakter mee te maken!
Belangrijke dingen die je moet bedenken over je karakter in het geval van Academie der Toverkunsten zijn:

  • Bij welke afdeling zou jouw karakter willen?
  • Waarom heeft het karakter de studie gekozen die het heeft gekozen?
  • Waar komt het karakter vandaan? Hoe waren de ouders?
  • Waarom is het karakter naar de Academie der Toverkunsten gekomen?
  • Wat voor middelbare scholing heeft jouw karakter gehad?
  • Is het karakter gelijk gaan studeren op de Academie of wat heeft het karakter tussen de middelbareschooltijd en studeren gedaan?
  • Is jouw personage opgegroeid met magie? Zo niet, hoe is jouw personage erachter gekomen dat magie bestaat?
  • Hoe denkt jouw personage over normalen?
  • Wat zijn goede eigenschappen van jouw karakter?
  • Wat zijn minder goede eigenschappen van jouw karakter?
  • Wat vindt het karakter belangrijk in het leven?
  • Waar heeft jouw karakter een hekel aan?
  • Wat zijn de doelen van jouw karakter?
  • Wat zijn de angsten van jouw karakter?

Natuurlijk hoef je niet alle vragen te kunnen beantwoorden, maar dat geeft wel meer diepte aan jouw personage.
Als je hier moeite mee hebt kun je altijd mailen naar de spelleiding. Wanneer je het achtergrondverhaal hebt geschreven kun je dit het beste mailen, dan kan het worden gecontroleerd en daarna kan er mee worden gespeeld. Als je het niet laat controleren kan het zijn dat de spelleiding tijdens het evenement nog dingen moet afkeuren.

Kostuum

Kleren maken de man. Ook op de Academie der Toverkunsten. Hoe je je aankleedt laat zien wie je bent, wat je achtergrond is en het is een manier om je karakter te uiten.

De evenementen van Project M spelen zich voornamelijk af op de Academie der Toverkunsten. Dit is een school waar, ondanks dat er geen officieel kledingvoorschrift is, verwacht wordt dat je je naar behoren kleedt.

Elke tovenaar moet in het bezit zijn van een toverstok om magie te kunnen gebruiken. Kruidenkundigen en alchemisten hebben voor hun werkzaamheden ook een toverstok nodig. Geen toverstok is geen magie! Toverstokken en toverstokhouders kun je huren via de organisatie. Dit kan je aangeven tijdens het inschrijven of door een mail te sturen naar de secretaris.

Vanwege de slechte banden met de normale, niet magische  mensen is er haast geen plastic of spijkerstof in Magisch Nederland. Vermijd dit dus in je kostuum. Spijkerbroeken zijn niet toegestaan. Voor de rest zijn er haast geen grenzen. Wees vooral creatief. Ga bijvoorbeeld helemaal los met de kleuren van jouw afdeling of draag een mooi hoofddeksel.

Hieronder zijn een aantal foto’s te zien om een indruk te krijgen van de sfeer van de kostuums.

Als organisatie zullen wij voor iedereen een stropdas in de kleur van de afdeling verzorgen.

Wanneer je een NPC bent of crew en je hebt gave kostuums: neem het vooral mee. Academie der Toverkunsten is een nieuw evenement, dus het aantal kostuums in bezit van Project M is nog heel laag.

kleding-3
kleding-4
kleding-5
kleding-6
kleding-8
kleding-10
kleding-7
kleding-1
kleding-2