Header

Personage

Personage

Spelers hebben ieder een eigen personage met daarbijbehorende studie. Om mee te kunnen doen met het spel is het dus van belang om van tevoren een idee te hebben van het personage dat je wilt gaan spelen. Alle spelerspersonages zijn studenten. De professoren worden gespeeld door de NPCs, deze professoren geven ieder een andere cursus, maar zullen ook andere rollen vertolken tijdens het evenement. De invulling van de colleges en het professorpersonage is in overleg met de spelleiding, maar is voor het grootste gedeelte door de NPC zelf in te vullen.

Achtergrond

Iedere persoon, speler of NPC, die verschijnt op de Academie der Toverkunsten heeft een verhaal. Er is een reden reden voor diens acties. Dit kan iets simpels zijn of juist diepere, geheime lagen hebben. Het komt er in ieder geval op neer dat een personage meestal dieper is dan wat er op het eerste gezicht te zien is, net als echte mensen. Deze verhalen passen allemaal in de wereld die is gecreëerd en nog steeds wordt gecreëerd voor en door de spelers en spelleiding.

De evenementen spelen zich af in een magische wereld. Magisch Nederland staat in de schaduw van Nederland, dus vele normalen weten hier niets van. Het is een wereld vol oude families, geheimen en mysteries. Een wereld waarin er steeds vaker een conflict is tussen verschillende visies op magie, technologie en de buitenwereld. Een beter beeld van de wereld kun je krijgen door de pagina’s Magisch Nederland, Geschiedenis van Magisch Nederland, Middelbare scholen, De Witte Waterweg, Bicker of het nieuws te lezen. Daarnaast bespreekt de podcast De Spreekbuys ook de belangrijke delen van Magisch Nederland vanuit een IC (In Character) manier. 

Daarnaast speelt Academie der Toverkunsten zich af op een hogeschool. Studeren aan de Academie der Toverkunsten is de hoogst mogelijke opleiding die een magiër kan genieten. Het campusleven is sterk aanwezig, ook omdat overnachting op de campus mogelijk is. Hierdoor krijgen de gebeurtenissen in Magisch Nederland soms niet de aandacht die ze verdienen, maar voelen alledaagse dingen uit het studentenleven soms aan als een kwestie van leven of dood. Uiteindelijk hangt het af van de keuzes van de spelers welke problemen worden opgelost of gemaakt. 

Genoeg dus om een personage mee te verzinnen!

Hieronder staan een aantal vragen om een leidraad te geven waarmee je invulling kunt geven aan jouw personage.

  • Bij welke afdeling zou het personage willen?
  • Waarom heeft het personage de studie gekozen die het heeft gekozen?
  • Waar komt het personage vandaan? 
  • Hoe was de jeugd van het personage?
  • Waarom besloot het personage om te gaan studeren aan de Academie der Toverkunsten?
  • Wat voor middelbare scholing heeft het personage gehad?
  • Is het personage gelijk gaan studeren op de Academie of wat heeft het personage tussen de middelbare schooltijd en studeren gedaan?
  • Is het personage opgegroeid met magie? Zo niet, hoe is het personage erachter gekomen dat magie bestaat?
  • Hoe zijn de banden met het gezin? En de rest van de familie?
  • Hoe denkt het personage over normalen?
  • Wat zijn goede eigenschappen van het personage?
  • Wat zijn minder goede eigenschappen van het personage?
  • Wat vindt het personage belangrijk in het leven?
  • Waar heeft het personage een hekel aan?
  • Wat zijn de doelen van het personage?
  • Wat zijn de angsten van het personage?

De spelleiding staat altijd klaar om te helpen of te inspireren, dus mocht je vragen hebben of vast zitten, dan kan er altijd contact met hen opgenomen worden. Ook ontvangt de spelleiding graag het achtergrondverhaal zodra deze af is. Deze wordt dan gecontroleerd, zodat het zeker is dat het personageconcept past bij de setting en het dat het speelbaar is. Ongecontroleerde achtergronden kunnen door de spelleiding tijdens het evenement nog worden afgekeurd, dus het is altijd verstandig om dit tijdig op te sturen ter controle.

Gelijktijdig kan het personage worden aangemaakt in het systeem. Hier kan ook worden aangegeven welke studie het personage volgt. De geleerde spreuken en vaardigheden zijn zichtbaar en dit profiel zal worden gebruikt om nieuw geleerde dingen, voorwerpen dan en belangrijke gebeurtenissen in bij te houden.

Kostuum

Kleren maken de man. Ook op de Academie der Toverkunsten. Hoe iemand zich kleed laat zien wie ze zijn en wat hun achtergrond is. Spelers mogen hun eigen kostuum bedenken en maken voor hun personage, dus er is maximale mogelijkheid om echt het personage neer te zetten.

De evenementen van Project M spelen zich in een hedendaagse wereld af, maar omdat de relaties met normaal Nederland zo slecht zijn is er een aparte mode. Dit is vaak een combinatie van vintage stijlen vanaf begin 1800 tot heden. Door de ouderwetse insteek is er ook weinig plastic te vinden in de kledingstijl en is er niemand die een spijkerbroek of andersoortig opzichtige denim aanheeft. Voor de rest zijn er haast geen grenzen aan het kostuum! Wees vooral creatief. Ga bijvoorbeeld helemaal los met de kleuren van een afdeling of draag een mooi hoofddeksel. De organisatie regelt voor spelers een stropdas in de kleur van de afdeling.

Daarnaast heeft iedere magiër een toverstok om magie te kunnen doen. Vaak zijn deze voorwerpen enorm persoonlijk, wat terug te zien is in het ontwerp. Mocht het lastig zijn om een toverstok of toverstokhouder te vinden of maken, dan zijn deze ook te huren via de organisatie.

Kijk voor inspiratie naar de foto’s op de website, bekijk dit pinterest bord, bezoek onze facebookpagina en lees het informatieboek door.

NPCs en crew worden van harte aangemoedigd om eigen kostuums mee te nemen. De hoeveelheid kostuums van de vereniging groeit nog gestaag, maar is niet ongelimiteerd. Ook is van tevoren bekend welke rollen er zijn, dus dat maakt het makkelijker om daar een bijpassende outfit voor mee te nemen.