Header

 

Wat moet je weten
als je mee wil doen?


Vereniging Project M organiseert wizard LARP evenementen voor iedereen van 18 jaar en ouder.
Deze evenementen spelen zich af in Magisch Nederland, een schaduwstaat waarin magie
de normaalste zaak van de wereld is.

 

 

 

Meedoen

De evenementen van Project M zijn toegankelijk voor iedereen van 18 jaar en ouder. Je kunt je alleen aanmelden als speler. Onze figuranten/NPC’s (Non-Player Characters) worden door de organisatie uitgenodigd.

Setting

Alle evenementen van Project M spelen af in een magische wereld. Magisch Nederland staat in de schaduw van gewoon Nederland, dus veel Normalen weten hier niets van af.  
Het is een wereld vol oude families, geheimen en mysteries. Mede door de komst van Normaalgeborenen staat deze manier van leven de laatste tijd  steeds vaker onder druk omdat er een verschil van mening ontstaat over magie, technologie en hoe magiërs om moeten gaan met de buitenwereld. 

Ik doe mee!



Meedoen-1
De Academie

De hoofdevenementen spelen zich af op een hogeschool. De Academie der Toverkunsten is de hoogst mogelijke opleiding die een magiër kan volgen. Omdat de studenten intern zijn, en dus ook op school overnachten, is er naast het volgen van lessen ook een hoop andere dingen te beleven. Zo veel zelfs, dat de gebeurtenissen in Magisch Nederland soms niet de aandacht krijgen die ze verdienen.
Op sommige momenten lijken de dagelijkse dingen uit het studentenleven veel belangrijker. Het hangt dan ook van de keuzes van de spelers af of problemen worden opgelost, en zo ja, hoe. En wat voor consequenties dat met zich mee kan brengen…

 

 

Je personage

Als je je inschrijft voor een evenement van Project M verwachten we van je dat je een eigen personage verzint en bedenkt welke studie die persoon zou willen volgen. Kies voor de zekerheid ook een tweede opleiding, want er is maar beperkt plaats en sommige studies lopen sneller vol dan andere.

Het is niet mogelijk om vooraf een afdeling te kiezen. Daarvoor wordt je uitgekozen tijdens de afdelingstesten op de eerste avond van het hoofdevenement.

 

Achtergrond

Als je op de Academie komt heb je al flink wat levenservaring. Wat heb je meegemaakt voor je besloot om te gaan studeren? Heb je zelf voor een studie gekozen of werd je gedwongen door je ouders of iemand anders? Heeft je personage dingen in het verleden meegemaakt die verklaren waarom dat die nu ineens zo reageert op een bepaalde situatie?

Ben je opgegroeid in Magisch Nederland of ontdekte je pas op latere leeftijd dat je magie bezit?

Het is niet alleen leuk om een achtergrond te verzinnen die in de setting van Magisch Nederland past, maar het helpt je ook om je beter in te leven in je personage. Denk er wel aan om dat wat je hebt verzonnen, altijd even voor te leggen aan de spelleiders. Zij kijken of je plannen passen met onze verhaallijn en kunnen je eventueel ook helpen om je achtergrond nog beter aan te laten sluiten bij het plot van Project M.

Niet gecontroleerde achtergronden kunnen door de spelleiding tijdens het evenement nog worden afgekeurd, dus stuur het op tijd in (via de mail)

Daarna kun je je personage ook aanmaken in het systeem. Hierin wordt bijgehouden welke studie je personage volgt, welke spreuken en vaardigheden geleerd zijn en wat er verder nog van belang is, zoals bijzondere voorwerpen of kennis.

Inspiratie

Als je inspiratie op wil doen om een goed achtergrondverhaal te schrijven kun je kijken op de pagina’s onder de knop met Spelinformatie. Daar vind je uitleg over Magisch Nederland, inclusief een stukje geschiedenis, welke middelbare scholen er zijn, hoe de Witte Waterweg werkt en welke steden en dorpen er zijn. Ook hebben we een flinke verzameling krantenstukjes waarin je kunt lezen wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd in Magisch Nederland.

Daarna kun je (een deel van) onderstaande vragen voor jezelf beantwoorden, wat je op weg kan helpen om een achtergrond voor je personage te bedenken:

  • Wat zijn de goede eigenschappen van je personage?
  • En wat zijn de minder goede eigenschappen?
  • Wat vindt je personage belangrijk in het leven?
  • Waar heeft je personage een hekel aan? En waarom?
  • Wat zijn de doelen van je personage?
  • Waar is je personage bang voor?
  • Wat maakt jouw personage uniek?
  • Wat is het grootste geheim van je personage?
  • Hoe en waar is je personage opgegroeid? Hoe was diens jeugd?
  • Hoe zijn de banden met het gezin? En met de rest van de familie?
  • Is je personage opgegroeid met magie? En zo niet, hoe is je personage er achter gekomen dat magie bestaat?
  • Wat voor vooropleiding heeft je personage gedaan? Welke middelbare school? Thuisonderwijs?
  • Waarom gaat je personage studeren aan de Academie der Toverkunsten? Is dit vrije keus of wordt je gedwongen?
  • Sluit de studie aan de Academie aan op de vooropleiding van je personage of zit daar een tijd tussen? En zo ja, wat is er toen gebeurd?
  • Waarom gaat je personage de gekozen studie volgen?
  • Hoe denkt het personage over Normalen?

Kleding
Kleding

Kleding is belangrijk, ook in Magisch Nederland. Met kleding kun je laten zien wie je bent en hoe je in het leven staat (of dat juist verbergen…). Je bent helemaal vrij in hoe je je personage aankleedt, als je een paar dingen in gedachten houdt:

De evenementen van Project M spelen zich af in de hedendaagse tijd, maar omdat de relaties met Normaal Nederland slecht zijn, en de gemiddelde magiër geen behoefte heeft aan contact met dat deel van het land, heerst er een aparte mode. Over het algemeen is het een combinatie van vintage stijlen vanaf begin 1800 tot heden. Door het gebrek aan bepaalde industrieën en technieken is er weinig plastic te vinden in de kleding en zul je geen spijkerbroeken of andere soorten denim kledingstukken aantreffen.

Wees vooral creatief. Je kunt, als je eenmaal weet bij welke afdeling je terecht bent gekomen, die kleuren in je kleding verwerken, of ga op zoek naar een mooi of apart hoofddeksel! Je kunt voor meer inspiratie ook op ons Pinterestbord kijken. 

De stropdassen die door de leerlingen worden gedragen worden door de organisatie geregeld.

Daarnaast heeft iedere magiër een toverstok om magie te kunnen doen. Deze voorwerpen zijn erg persoonlijk, wat vaak ook terug te zien is in het ontwerp. Mocht je, om wat voor reden dan ook, (nog) geen toverstok(houder) hebben, dan kun je deze ook huren via de organisatie.

NPC's

Heb je als NPC of crew een kostuum dat goed bij (een van) je rol(len) past, breng het dan vooral mee! We hebben als organisatie een redelijk goede voorraad aan kleding, maar dat is niet ongelimiteerd.

Blijf op de hoogte van nieuwe evenementen

Wij publiceren regelmatig nieuwsbrieven waarin alles wat er leeft binnen de vereniging aan bod komt. Als je op de hoogte wil blijven van nieuwe ontwikkelingen en als eerst mee wil krijgen wat er wanneer georganiseerd gaat worden, schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

 

Klik hier om je aan te melden!